30 Ekim 2006

bir kac bilgi daha...

Malta katolik...
Bosanma yasak...
Kurtaj yasak... (Sicilya yakin, oraya gidiliyor)
Dunyada "teen pregnancy" yani kucuk yasta hamilelik siralamasinda ise IKINCI...

Maltalilar diyor ki "Bizim icin iki sey cok onemlidir. Onlara dokunmayin. Birincisi katedraller, ikincisi cocuklar)

Bu ne perhiz bu ne lahana tursusu!


Bizim apartin onunda bir insaat yapiliyor. Aman nasil yavas gidiyor anlatamam. Icim daraliyor bir gun gidip iki tas da ben koyayim diyorum. Insaatta beni rahatsiz eden bir sey vardi. Dun nihayet kesfettim... Simdilik 4 katli gorunen apartman insaatinda KOLON yok.. Evet kolonsuz... Tipki lego oynar gibi birbirine gecmeli biriketlerden yapiliyor...

Dun arkadasimin bilgisayarinda resimlerimi derledim. Malta gezisi ile ilgili aklima gelen notlari daha ayrintili yazayim dedim:
  • MOSTA DOME: Arapca "merkez" anlamina gelen Mosta Katedrali soylediklerine gore Avrupa'nin 3. buyuk desteksiz kubbesi. (Selimiye'yi gormedim ama Sultanahmet'le bile karsilastirmak olmaz... Ben diyim 50 siz diyin 100 kisilik iste) Ikinci dunya savasinda Almanlar bombalamis. Kubbeyi delmis, sonra onarmislar. Bombayi sakliyorlar. Tablolarda ve heykellerde altin varak kullanilmis. Ove ove bitiremiyorlar.
  • St. PAUL'S CATACOMBS: Yerin altinda yapilmis mezarliklar. MS.4. yy donemi. Romalilar mezarlarin sehrin icine yapilmasini yasaklamis. Yerin altinda kayalar oyulmus bu yuzden.
  • TA'QALI CRAFT VILLAGE: Mdina'nin 2 km disinda bir yer. Onceden havaalani olarak kullanilmis. Simdi ise Mdina camlarinin uretildigi, seramiklerin yapildigi, hediyelik esya satilan bir bolge haline getirmisler.
  • MARSAXLOOK: Arapca "marsa" yani liman kelimesi ile guneydogudan esen akdeniz ruzgarinin adi olan xlook'dan turemis. Kucuk balikci tekneleri ve baliklariyla unlu bir yer. Bizim yazliklardaki gibi hediyelik esya saticilari boydan boya siralanmis. Burasi her zaman korsanlarin ve Osmanli'nin ciktigi yer olmus. Karaya cikmak buradan kolaymis. Osmanli'lar 1565'teki buyuk kusatmada buradan cikmis.
  • HAGAR QIM TEMPLERS: 1839'da kesfedilmis. "fat lady" heykelleri Valetta'daki arkeoloji muzesinde sergileniyormus. Ben daha gormadim. MO 2400 ya da 2000 yillarina ait oldugu varsayiliyor.

Hiç yorum yok: