7 Ekim 2006

penetrasyon.. iş hayatı dışında...

İş hayatında genellikle şu olur.
Diyelim ki fmcg sektöründesiniz.
Sayısal ve ağırlıklı dağıtım sizin için önemlidir.
Stratejiniz dağıtım kalitenizi belli eder. (Dağıtım kalitesi sayısal ve ağırlıklı dağıtım arasında bir formüle dayalı)
Ama bir konu daha var ki dağıtım kalitesini bölgesel olarak çok etkiler:
"Üst yönetimin ya da patronların oturduğu semtlerdeki penetrasyon"
Hatta bu mevsimsel bile olabilir. Mesela yazın üst yönetim Çeşme'de yazlığına gidiyorsa Çeşme'deki penetrasyonun düşük olması sözkonusu dahi olamaz. Buralar yangında ilk kurtarılacak yerler gibi olur.

Yolları öğrenmeye çalıştığım için elimde sürekli İstanbul haritası var. Bugün, valilik, büyükşehir belediyesi, adliye gibi kurumların birbirine çok yakın olduğunu farkettim. Bir de Çarşamba Mahallesinin buralara yakınlığını...

Hiç yorum yok: