12 Ekim 2006

alışkanlıkları şekillendirmek...

Düzen değişince alışkanlıklar bir süre değişiyor. Hemen oturtamıyorum...
Mesela, İzmir'de otururken her sabah işe gitmeden önce ballı süt içerdim. Vapurda mutlaka kitap okurdum... Ayda 2-3 kitap bitirirdim. Takı yapardım, ahşap boyama işine merak sarmıştım. Sık sık dışarda yemek yerdik. Ama meyve yemezdik. Sebzeler marketten alınırdı.

Sığacık'a taşınınca sistem değişti. Eve alışma, yeni işe alışma, evi oturtma vs derken çok basit günlük rutinlerimi bile yapmadım. Sonra, tekrar rayına oturdu ben işi bıraktım.
Sığacık'ta özellikle işi bıraktıktan sonra her sabah "çingene pilavı" yer, süt içer, yürüyüş yapardım. Her cuma pazara gider taze taze sebzelerimi meyvelerimi alırdım. Pazar günü mutlaka mangalda balık yerdik. Mutlaka kitap okurdum. Son dönemde Tibet hareketlerimi hergün yapıyordum. Sabahları 07'de kalkardım. Arasıra İzmir'e iner arkadaşlarımla, ailemle görüşürdüm. Haftasonlarımız hep dolu geçerdi. Mutlaka ya arkadaşımız, ya akrabalarımız gelirdi.

İstanbul'a taşındık. Bugün tam 2 ay oldu. Hergün süt içmeye nihayet başladım. Çingene pilavımı hala yapmıyorum. Taşındığımızdan beri kitap okumadım. Pazara düzenli çıkmıyorum. Markete gitmelerimi sistematik yapamadım. Bazen sebzesiz-meyvesiz-etsiz kaldığımız oluyor. Neyse ki Migros Sanal Marketi keşfettim. Sabahları erken kalkamıyorum. En erken 09.00 oluyor. Ama çok daha fazla geziyorum. Daha çok yere gidiyorum. Kocamın tatili İstanbul'da 2 gün olunca birlikte daha çok zaman geçiriyoruz.

Ne kadar yeniliğe meraklı olursan ol, makine değilsin orada demonte et, burada monte et başla yaşamaya olmuyor. Ortamı kavramak, uymak, sindirmek ve bu ortama göre alışkanlıklarını şekillendirmek bir süre alıyor.

Alışkanlıklarını şekillendirebilirsen mutlu oluyorsun. Yok eğer yapamazsan çok kötü... Mutsuzsun demektir.

*En değerli şey hayat değil, güzel yaşamaktır. (Eflatun)
* Ufak şeylerden zevk alabilmek;
Lüks yerine zerafet aramak;
Saygı istemek yerine değerli olmak;
Zengin olmak yerine kimseye muhtaç olmamak;
Sıkı çalışmak, sessizce düşünmek ve dürüst konuşmak;
Yıldızları, kuşları, bebekleri ve bilgeleri
açık kalple dinlemek.
İşte benim senfonim! (William Ellery Cahnning)

Hiç yorum yok: