28 Ekim 2006

Malta turu

Gecen gun Malta"lilarin milli gelirleri yuksek demistim... Bu bilgiyi de gelmeden once internetten "falan" ogrenmistim. Falan diyorum nereden oldugunu hatirlamiyorum ama kendim uydurmadigimi biliyorum. Meger boyle degilmis. Bugun "Highlight of Malta" turuna ciktik. Tur rehberi soyledi. Ortalama gelir 60 Malta Lirasi (1 LM=4,5 YTL gibi) haftalikmis.
Bugun katedraller gorduk. Malta caminin yapildigi yere gittik. Burada seramik unlu... Mesela evlerin numaralari mutlaka seramik hos rakamlardan olusuyor. Ayrica her evin bir ismi var. Onlarda seramige yazilmis sirin seyler. Sigacik"taki evimiz icin "1" rakamini aldim... Ilerde takacagim tabi :) Seramik yapilan yeri de gorduk. Alelade kucuk bir atelye... Ama ballandira ballandira anlatiyorlar gorseniz... Onemli olan bu iste... Gezerken hep Turkiye"de yapilacak ne kadar cok sey var diye dusundum. Anlatilacak ne kadar cok yerimiz var... Doga, tarih gercekten icice... Bunu yazarken bu laflarin sloganlasmis oldugunu farkettim birden. Ama icini cok doldurmadigimizi da... Neyse,
Mesela tura basladik. Minibuste gidiyoruz universite binasindan (bildigin betonarme binali universite.) bahsediyorlar uzun uzun...
Su burada cok degerli... O nedenle herhalde cicekli bahceler cok degil... Suya az ihtiyac duyan bitkiler var cogunlukla...
Su an fotograf koyamiyorum. Cunku internet kafeden oldukca zor, ugrasmiyorum...
4000-4400 yillik prehistorik caga ait tapinak kalintilarini gorduk...
Akdeniz"e bir cok acidan baktik... Cok hos bir duygu bu... Akdeniz... Akdeniz"in tam ortasinda olmak...
Akdeniz demisken, burada ben tam akdenizlilik imaji hissetmiyorum. Binalarindan midir, yesillik olmamasindan midir, ciceksizlikten midir... Nedenini bugun yolda gelirken surekli dusundum bulamadim...
Mesela tarihi binalar... Cok hantal bana gore... Yani ince, elegant bir zevkin ustaligin elinden cikmis gibi degil... Belki arap esintisi oldugu icin, belki yapildigi donem boyleydi... Yeni binalarin ise hic stili yok... Catisiz, duz, cesitli aluminyum dogramalara sahip, kimisi altin dis gibi parlayan... Denizse deniz tamam alasi var... Nereye baksan Akdeniz...
Belki aradigim Akdeniz civiltisi... Akdeniz renkleri... Akdeniz cicekleri... Bilmiyorum...

(Burayi elestirirken cuvaldizi da kendime batiriyorum... Maalesef ne tarihin ne doganin kiymetini bilmedigimiz icin)

Hiç yorum yok: