1 Ekim 2006

medyadan pazar derlemesi

TV ve gazetelerden derleme yaptım... Dikkatimi çekenler şöyle:
  1. Hürriyet Gazetesi'nde Bekir Coşkun diyor ki: "Türkiye son elli yılda, 2.5 milyon hektar sulak alanının 1.3 milyon hektarını kaybetti." (Ne feci bir durum. Henüz farkında değiliz.)
  2. Sabah Gazetesi'nde Yavuz Donat diyor ki: " Süleyman Demirel "Askerler genelde pekkonuşmazlar" dedi ve... "Ama" diye devam etti:
    -Askerler konuşmaya başlayınca, söylediklerine dikkat etmek gerekir... Vesöylediklerisözleri ciddiye almak lazımdır." (Bir bilene sorun tabi :)
  3. Sabah Gazetesi'ne Yılmaz Özdil'i mutlaka okuyun. Bence çok güzel yazmış. Diyor ki: "Madem, komutanların bir "er" defa bile konuşmasından bu kadar rahatsız oluyorsunuz...
    Ben arşive baktım.
    İmralı'daki 23 kez konuşmuş bu sene.
    Hepsini yazmışsınız gazetelerinize.
    Tarikat tayfası, şeyhi meyhi, zaten hergün konuşuyor.
    Hergün manşet.
    Papazlar desen, radyo DJ'yi gibi.
    Hiç susmuyorlar" (Asker konuşmasın diyenler, lütfen okuyun. Boş boş konuşmayın.)
  4. Bugün meclis yeni yasama yılını açtı. Cumhurbaşkanı son konuşmasını yaptı. (Meclis açılışı olarak) Başbakan nerede? Amerika'da...
  5. Cumhurbaşkanı irtica uyarısı yaptı. Asker zaten yapıyor... Anlayana sivrisinek saz, anlamayana davul zurna az... Konuşmayı dinlerken şimdi hükümetten biri çıkar hemen "yok böyle bir şey" der dedim... Ki saatine aynen dediğim oldu. Kim demiş, ne demiş, Hürriyet'te okuyun. Başbakan da irtica yok diyor. Ben Cumhurbaşkanı'na inanıyorum. Askere inanıyorum. Bunun iki nedeni var: Birincisi iki büyük kurum sürekli uyarı yaparken, yürütme kurumunun sürekli bunu inkar etmesi şartlı refleks gibi geliyor ve inkar ederek yok saydıklarını düşünüyorum. İkincisi yürütmenin bugüne kadar söylediklerinin pek de gerçekçi olmadığını düşündüğümden. Yani bugün söyleyip, yarın "hayır öyle demedim. Siz yanlış anladınız" modundan... Aslında en önemlisi hep söylüyorum, bugün ben askere ve cumhurbaşkanına güveniyorum. Yarın kime güvenirim bilmiyorum. Zira köşke çıkana göre birine olan güvenim ya bitecek, ya devam edecek...
  6. Yarın Genel Kurmay Başkanı Sn. Büyükanıt'ın canlı yayında konuşması var. Dört gözle bekliyorum.

Hiç yorum yok: