12 Ekim 2006

alışkanlıklar ve yeni düzen kurmak...

Hiç değişiklik yapmadan yaşayabilir misiniz? Cevap evet ise çok kapalı kutusunuz demektir. Kutu açıldığında çok gürültü çıkabilir. Çok pişmanlık doğabilir... "Yaptığımız şeyler için pişmanlık zamanla geçer, ne var ki, yapmadığımız şeylere pişmanlığın çaresi yoktur. (Sydney J. Harris)
Mesela şehir değiştirmek... "Limanı terkedecek cesaretiniz yoksa yeni limanları keşfedemezsiniz" sözüne de bayılırım. Değişiklik sözkonusu olduğunda sahip olduklarımızı kaybedeceğimizi düşünenler ve korkak davrananlar da var. Ama ya kaçırılanlar... Onlar da bugün sahip olduklarınızın üzerine eklense iyi olmaz mı? Ben yeniliklerden çok hoşlanıyorum... Bu benim ruhumun maceracı tarafı herhalde...
Annem diyor ki "Ben olsam bu kadar kolay karar veremem. Yere sıkı sıkı basarım. Günlerce düşünür değerlendiririm. Siz İzmir'den Sığacık'a, Sığacık'tan İstanbul'a geliverdiniz. 180 derece zıt yerler... Şehrin göbeğinden, sakin bir köy hayatı. Arkasından metropol"
Evet biz kolay karar veriyoruz. Yaşanmış anlar en güzel şekilde hafızamızda kalıyor... Yönümüzü yeniye çevirebiliyoruz. Ben mesela hayatta temiz bir sayfa açmayı seviyorum. Önceki sayfaya sıkı sıkı tutunmuyorum. Hayıflanmıyorum. Bu sayfayı mı çevirdim. Tamam o zaman buraya yazalım şimdi. Eskiye dönüp dönüp melankoli yapmayalım. Hayat tecrübelerimiz artsın. Dostlarımız, sevdiklerimizle yeni sayfalarda yazalım...

Hiç yorum yok: