19 Ekim 2006

Malta'da 4.gunum... Sakin bir yer... Cok ogrenci var... Bazilari yillik izinlerini alarak buraya hem tatil hem de kurs icin geliyorlar...
Cok bilindik bir durumu bir kere daha anlatacagim. Sali aksami yemek yerken restorana 3 yabanci erkek geldi. Oturdular. Sarap ismarladilar... Masaya gelen tereyag-ekmegi kibar kibar yediler... Sonra 2'si salata yedi, digeri daha farkli bisey. (artik o kadar inceleyemedim) Sohbet ettiler, yemek yediler... Bunu neden mi yazdim? Kulturlerimiz ne kadar farkli. Biz de onlarin yaptigini genelde kiz arkadaslar bir yere gidince yapiyor. Butun kizlar degil ustelik buyuksehirde calisan kizlarin bir kismi herhalde... Erkeklerimize gelince, biraraya gelince omuzlara vura vura samimi raki sohbetleri baslar. Salcali yemegin suyuna ekmek banarlar. Oyle disari cikinca salata yiyecek ha! Oldu :)

Gecen gun nobel edebiyat odulunun Turkiye'ye gelmesinden memnun oldugumu ve nedenlerini yazmistim. Ama simdi boyle alacaksak hic almasaydik diyorum. Daha once yazdiklarini, Ataturk hakkinda yazdiklarini (Emin Colasan'in yazisindan alinti yaptim.) okuyunca icim burkuldu. Kinadim. Nasil bir zihniyet bu. Neden Ataturk'le mucadele edersiniz? Bir kere de iyi ki vardin, sayende buradayim ve ozgurum demezsiniz? Cok uzuldum, cok. Ben Pamuk kitabi hic okumadim. Ama cevremde sonuna kadar okuyabilen cok az. Okuyanlar da inatla yarim kitap birakmak olmaz diyenler. Okuyup anlamayanlar da cok fazla.. Eeee ne anladim ben simdi :)

Birlikte kaldigim kizlardan biri Isvec'li... Sigacik'a her yaz Norvec'ten insanlar devlet yardimiyla gelirler. Gunesten yararlanmak icin. Aslinda Balcova Thermal'e geliyorlar ama haftasonlari tekne turu icin Sigacik'a geliyorlar. Onlarda da boyle bir uygulama olup olmadigini sordugumda "Bizde yil icinde cok calisirlar ve kendileri Ispanya ya da Kanarya Adalarina giderler" dedi... Yaaaa ne uzucu di mi? O kadar devlet reklami nereye yapiliyor acaba?

Hiç yorum yok: