5 Mart 2007

Temizlik imandan gelir! diyelim öyle olsun

Araştırma şirketinden bir mail geldi. Ön bilgileri içeren maili görünce paylaşayım dedim. Ne halde olduğumuzu görelim. Burada, üretici firmalar açısından büyük bir fırsat var. Diğer yandan bizler nasıl bir hizmetle karşı karşıyayız!

KMG Araştırma Şirketi, Perakende Ölçümü ve Araştırmaları bölümü tarafından Ev Dışı Tüketim Paneli ile kağıt havlu, tuvalet kağıdı ve kağıt peçete ürünlerinin tüketim ve bulunurluk performanslarını ortaya koymuş. Panelde Cafe & Pub’lar, Restoranlar, Fast food ve yiyecek büfelerinden oluşan yaklaşık 1300 nokta ele alınmış.

Kapsam dahilindeki tüketim noktalarının
  • %85’inde tuvalet var
  • %50’sinde tuvalet kağıdı var.
  • %35'inde Kağıt havlu var.
  • Kağıt peçete ise neredeyse noktaların tamamında bulunuyor.
  • %20'sinde dispenser tabir edilen mekanizmalı peçete var.
Burada benim dikkatimi çeken rakam tuvalet ve tuvalet kağıdı bulunma oranları. Hadi diyelim ki 1300 noktanın hepsi tuvalet bulundurma gerekliliği olan yer değil. Olabilir. Alışveriş merkezidir, genel kullanıma açık tuvaletler kullanılıyordur. Bu kabul edilebilir. Ama %85 tuvalet varsa, %50 tuvalet kağıdı olması kabul edilebilir mi?
Buna ben de tecrübelerimden ekleme yapayım mı? Öyle tuhaf gelmesin herkesin başına gelmiştir. Hele hele şehirlerarası seyahatte büyük otobüs şirketlerinin tesisleri yoksa vay halinize. Benzin istasyonlarının hali içler acısı. Opet dışında. Hakkını teslim edelim. Diğerlerinde rezervuzar bozuktur, çeşmede su akmıyordur, musluk bozuktur, kapısı kapanmıyordur, alaturkadır ve pis bir plastik tas vardır, çöp kutusu yoktur...
Yani, tuvalet demek için çok cesur olmak gerekir.

Hiç yorum yok: