14 Mart 2007

Tarafsız Bölge

Dün akşam CNNTURK'te Tarafsız Bölge programını izliyorum. Farkettim ki adı gibi tarafsız bir program olma ihtimali çok uzak.
Neden mi?
Konu: "genelkurmay andıçı"
Katılımcılar:
Ali Sirmen (Cumhuriyet Gazetesi)
Zafer Bey (Türkiye Gazeteciler Cemiyeti)
Oktay Ekşi (Gazeteci, Basın Konseyi Başkanı)
Nazlı Ilıcak (Takvim Gazetesi)
Alper Görmüş (Nokta Dergisi)
Ali Saydam (
Gazeteci, halkla ilişkiler ve iletişim uzmanı)

Bana göre Ali Saydam'in katilimiyla bir nebze tarafsızlık elde edildi ama yeterli değil. Nedenleri ise bana gore şudur:

1- Konu sadece TSK'nin andıcı değil hükümetin de andıcı olmalıydı.
2- Bu konuda mazlum taraf olan gazetecilerle konu
sadece tek taraflı tartışıldı. Değerli Oktay Ekşi Basın Konseyi adina "evet bu andıç uygundur. Bizi klasifiye etmişler, iyi etmişler" mi diyecek? Geçmişte canı yanmış Nazlı Ilıcak bu fikre katılabilecek mi? Haberi ortaya çıkaran gazeteci Alper Bey ya da gazeteciler cemiyeti adına Zafer Bey "iyi olmuş, ellerine sağlık" diyebilirler mi? Demek isteseler bile racona ters. Rollerine ters.
Niçin başka kurumlari temsilen de kişiler çağrılmadı?
3- Ali Saydam bana gore %100 haklıydı. Bunu her şirket her kurum yapmalıdır. Yapar da. Ama ham raporun boyle beceriksizce ortaya çıkması Genel Kurmayımıza yakışmadı.
4- Değerli Ali Sirmen konuyu hükümet andıcına getirmeye çalıştıkça konu yine genelkurmay andıcına yönlendirildi.
5- Aynı programda büyük reklamverenlerin hoşuna gitmeyen gazetecilerin işten çıkarıldığını itiraf eden bu gazetecilerin bu konuda taraf olmaları da çok önemli gelmedi bana...

Kısaca bu olanlar da "tarafsızlık" değil aksine "taraflılık" ortaya koydu. Objektif tartışma ortaya çıkmadı. Ama, her konuşmacı en sonunda Ali Saydam'ı tasdikler konuma geldi.

Çünkü, her kurum bu değerlendirmeyi yapmalıdır. Yapmaması hatadır. Önemli olan sızdırılmasını önlemektir.

Hiç yorum yok: