1 Eylül 2006

reklamlar

Bugün biraz reklam eleştirelim derim... Kendime göre tabi... Alınacak, kırılacak bişey yok...

  • Akbank ve Garanti Bankası reklamlarında dikkatimi çeken bir şey var. Ben herhangi birinin pazarlama bölümünde çalışsaydım bu benzerliklere özellikle dikkat ederdim ve yapmazdım. Ama belki de bilinçli yapılmıştır. Kimbilir...
  1. Garanti Bankası "elma hesabı" lansmanı yapmıştı. Yeşil elmayı da kullanmıştı. Akbank da elmalarla tekno puanlarını tanıtıyor.
  2. Garanti Bankası'nın (özellikle paramatikle ilgili olan) reklamlarında Levent Üzümcü (Avrupa Yakası dizisinin Cem karakteri) oynuyor. Akemeklilik reklamlarının seslendirmesi de (kulaklarım beni yanıltmıyorsa) Levent Üzümcü...
  • Demirdöküm Kombi reklamında bir sürü erkek ismi söyleniyor. Önce bunlar herhalde müşteriler diyorum. Sadece erkek olması enteresan geliyor. Sonra anlıyorum ki bu isimler kombileri üretenler. Üretimin ikiye katlandığını anlatıyor reklam. Bu kadar üretim kokan, tüketiciyi ilgilendirmeyen, kombinin bir özelliğini anlatmayan bir reklamı akıllıca bulmadım. Satınalmaya ne katkısı olacak anlamadım. Marka imajını da olumlu etkiler mi bilmiyorum. Üretimini zaman içinde artırmayı başaramamış, iş başa gelince ikiye katlamış, sadece erkek gücü ve aklı ile üretilmiş bir ürün işte... Oysa E.C.A. kombi reklamına bayıldım. Yıllarca "tık" demeden yandığını söylüyor. Daha ne isterim. Kombi alacak olsam ilk bakacağım marka E.C.A olurdu.
  • Signal Air diş fırçasındaki aptal görünüşlü, mucit bilim adamıyla espri mi katmak istemişler yoksa beyaz gömlekli bilim adamı reklamlarından sıkıldığımızı mı düşünmüşler. İkna yeteneği olmayan ve Signal markasının bendeki değerini düşüren bir sonuç çıkmış ortaya.
  • Tamek Plus reklamlarını çok beğendim. Taptaze meyve suyu hissini alıyorum. Lezzeti alıyorum. Doğallığı alıyorum. Reklamı çok beğendim. Taze meyve suyu alacak olsam Tamek Plus alırdım. Beni irite eden tek şey var. "Kan portakalı" lafı. Ona da yapacak bir şey yok. Meyvenin adı bu... Duydukça alışacağım galiba.

Hiç yorum yok: