16 Eylül 2006

Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği

Bir araya geldiğimizde ne olacak bu ülkenin hali sorusu var ya... İşte bu sorunun en güzel cevabı bu dernekte yatıyor... Yani uzun cümleler kurarak, her birimiz adettendir vatanı kurtaran konuşmalar yaparak ve bunları uygulamayarak ne kadar hizmet ediyoruz? Bu arada atı alan Üsküdar'ı geçiyor, biz de izliyoruz... Göz göre göre cumhuriyetin nimetlerinin zedelenmesine seyirci oluyoruz. Benim eski genel müdürlerimden biri derdi ki "bu ülkenin eğitim seviyesi ilkokul 4. Sorun burada". Haklı...
"eğitim şart" Bu sihirli cümle reklam olunca nasıl güldük değil mi? Şaka ama gerçek kıvamında bir söz bu... Önce eğitim. Kendimizi anlamak için, dünyamızı tanımak anlamak için, kendimizi ifade etmek, haklarımızı korumak için... Çocuklara, geleceğin annesi kız çocuklarına eğitim. Okuma hakları olmadığı için çocuk yaşta evlenip barklandıkları için... Kendini tanıyamadan kendi çocuklarını yetiştirdikleri için...
Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği çok faal çalışan, kurumsallaşmış, çocukların özellikle kız çocuklarının eğitilmesi amacında çok faydalı işler yapan bir dernek... 2-3 aydır tam olarak değil ama içindeyim. Bugün de Taksim'de bir toplantıları vardı katıldım. Sevgili Türkan Saylan kendini bu işe adamış, çok değerli biri... Dernek çay-kahve eşiliğinde oturulup, vakit geçirilen bir yer değil. Katılımcı bir ortam. Birbirine saygı esas. Herkes proje üretebilir. Okeylenen projeler yapılabilir. Benim edindiğim izlenim dinamik, çalışkan bir dernek... Kendilerini şöyle tanımlıyorlar: "
Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği (ÇYDD), 1989 yılında ülkede herkese eşit bir çağdaş eğitimin sağlanması, böylece bilinçli, eğitimli, evrensel insan, çocuk, kadın haklarına saygılı, çevreye duyarlı, Atatürk ilke ve devrimlerinin aydınlığında, çağdaş bir toplum oluşturulması amacıyla kurulmuş, partiler üstü bir dernektir.

Atatürk ilke ve devrimlerini korumak, geliştirmek, çağdaş eğitim yoluyla çağdaş insan ve çağdaş topluma ulaşmak amacını güden, ülkenin “çağdaş uygarlık düzeyinin üzerine çıkması” ülküsü için bilgi, beceri ve deneyim birikimiyle, gönüllü çalışan bir sivil toplum örgütüdür."

Bir çocuğun yıllık eğitim masraflarını üstlenmekle görünürde bir çocuğu, ama aslında onun çevresini, ailesini, dostlarını da aydınlığa kavuşturmuş oluyoruz. Bunu hem kurumsal, hem de bireysel olarak yapabiliyoruz. Aşiretlerin, tarikatların elinden kurtulmuş, birey olmuş çocuklarla Türkiye daha güzel, daha güçlü değil mi?

CYDD web sitesine bir bakın derim. Başkaları birlik olmayı, birbirlerine destek olmayı, yurt içinde yurt dışında okullar açıp, çocukları eğitmeyi sürdürüyor. Biz de aydınlık çocukları çoğaltalım...

www.cydd.org.tr




Hiç yorum yok: