9 Eylül 2006

Pratik et yemekleri

Dün Mine (Eski Pınarcı ya da Pınarlama Grubu - Bir zamanlar Pınar'da birlikte çalıştığımız gruba böyle deriz :) ile sohbet ederken müthiş aşçı olarak!?!?! iki pratik yemek tarifi yaptım... Çok kolay, çok kurtarıcı ve çok lezzetli... Her eve lazım tariflerden ;)
  • Papaz Yahnisi: Dana kuşbaşı zeytinyağ ile biraz pişirilir. Ara sıra çevirerek. Maksat kanı, suyu gitsin, rengi dönsün. Arpacık soğanlar temizlenir bolca konur. Yoksa kuru soğan 4'e bölünür iri iri doğranır. Bol sarımsak. Tuz, karabiber. Salçalı su ilave edilir. Çorba gibi değil ama eti biraz kaplasın. En son yarım kahve fincanı sirke konarak düdüklü kapatılır. 20 dk. kadar pişirilir, ateş kapatılır ve soğuması beklenir. Yanına püre ile süper olur. Sirke ile etler yumuşacık ve lokum gibi oluyor. Salçalı su ile yoğun bir kıvamı var...
  • Tavuk göğsü: Bunun bir ismi yok. Home TV'den duyduklarımla yapmaya başladım. Banvit Light Göğüs alınır.(Ben öyle tercih ediyorum.) Yoksa normal göğüs eti, bonfile alarak evde ince filetolara ayırmak gerekir. Yemekten 1 saat önce etlerin üzerine karabiber, tuz, kimyon, toz kırmızıbiber ve toz şeker serpilir. Zeytinyağı biraz gezdirilir. Etlere iyice nüfuz etmesi sağlanır. Buzdolabında bekletilir. Yemekten 15 dk. önce teflon tava ocakta ısıtılır. (Yağ koymaya gerek yok) Tavuk etleri tavaya konur. 2-3 dk bir yüzü 2-3 dk. diğer yüzü pişririlir. Son kez diğer yüzünü tekrar çeviriyorum. Çok hoş oluyor. Tadı nefis, şeker karamel gibi oluyor. Çok pratik. Servis tabağına alınca üzerine kıyılmış dereotu.. Hmmm...
Mine ile sohbet? Eskilerden, yenilerden, bol kahkaha (ki Mine'nin kahkahasını özlemişim), dedikodu, İzmir, İstanbul, iş, güç vs vs vs... Ve getirdiği enfes pasta ile ... dayanamadım akşam bir daha yedim... Bugün saçlarımı kestirmeğe gittim. Kuaför "öğrenci misiniz? İndirimimiz var" dedi... Eve geldim bir dilim daha korkmadan yuvarladım :))))))

Hiç yorum yok: