15 Kasım 2006

uzun ömürlü süt kapakları

Süt paketi açıyorsam eğer hep üreticilerine söylenirim. İstisnasız şunlardan biri başıma gelir:
  • Kapaksız kutularda perforaj nedense kolay yırtılmaz. Yırtıldığında da bazen en içteki ince kaplama yarım yamalak yırtıldığı için süt dökülürken etrafa sıçrar.
  • Kapaklıysa eğer, içteki alüminyum folyo kopar yine yarım yamalak açılmış olur. Sütü dökerken hava yapar, etrafa sıçrar.
  • Çevirmeli kapaksa zaten felaket. Açması tamam kolay ama ya sıçratmadan dökmesi.
Süt kutusu ya da meyve suyu kutusu açarken hep korkarım bu yüzden. Bunun da bir çözümü yok herhalde derdim. Koskoca Tetrapak, koskoca süt firmaları çözüm bulamadığına göre derdim. Meğerse bunun çözümü varmış. Malta'da kullandığım süt kutusu (defalarca aldım, kullandım, bir kere problem çıkarmadı. Demek ki oluyormuş.)

Çözüm gayet basit. Alüminyum folyo çok rahat açılıyor. Yırtılma-kopma sorunu yok. Artık yapıştırma ısılarını mı ayarlıyorlar bilmiyorum. Bizimkiler zamk gibi kolay kurtulmuyor paketten. Kapakta iki delik var. Birincisinden süt akıyor, ikincisi hava yapıp sıçramasını engelliyor. Kutuya baktım. Tetrapak... Yani keşfedilmiş bir şey bu. Neden buradaki süt üreticileri yok çevirmeli kapak, yok bilmem ne gibi kapaklarla uğraşıyorlar da bu kapağı ithal etmiyorlar anlamadım.

4 haftalık rahatlık bitti. Süt kutusu sendromum yine başlayacak. Şimdi, yine her defasında söylenmeye devam edeceğim.

Hiç yorum yok: