14 Kasım 2006

Gozo ve Azzurre Window

Comino'dan ayrılıp Gozo adasına geçtik. Gozo'dan Malta'ya dönüşler feribotla ve dönüşte para ödemiyorsunuz. Malta'dan kat kat daha yeşil bir yer kesinlikle. Gözüm gönlüm açıldı resmen yeşil görünce... Feribottan inince taksi kiralamak en akıllıca olanı. Taksiyle anlaşın kişi başı 4-5 Malta Lirası normal fiyat. Taksi olmadan dolaşmak imkansız. Turla gitmediyseniz tabi. Biz kişi başı 5 Lm anlaştık. Çok da tatlı bir şoförümüz oldu. Bize mızıka çaldı yolda... Haftaya emekli olacakmış ve müzikle daha fazla ilgilenecekmiş. Sokaklarda turistten baska kimse yoktu. Sordum, "Biz Malta'lılara benzemeyiz. Onlar tembeldir, pistir. Biz haftasonu da evimizde çalışırız. Temizlik yaparız. Ev işlerimizle ilgileniriz."dedi. Haklı. Malta'lılar gerçekten tembel. Gozo yeşil, bakımlı... Burası yeraltı suyunu kullanıyor. Çünkü nüfusuna yetebiliyor. Ama Malta'da mümkün değil doğal olarak. Deniz suyunu arıtıyorlar. Tarihi mekanlarında kısa tur attık.



Sonra Azzurre Window'a gittik.
Burası doğanın gücünü bir kere daha görmek için birebir... Kayalarda doğal olarak varolan timsah, insan yüzü şekillerini bilirdim ama onların burada olduğunu bilmezdim. Çok şaşırdım. Kameraya çektim, fotoğrafta tam başarılı olamadım. Orada kişi başı 1,5 LM'ye ufak kayık kiralıyorsunuz. Dağın içinden geçip tur atıyorsunuz. Çok güzel bir olay bu... Kesinlikle tavsiye ederim. Daracık oyuktan geçip, karşıya geçmek çok hoş...

Hiç yorum yok: