24 Kasım 2006

Bir araştırmaya katıldım

Dün evimde misafirlerim vardı. Ama öyle bilindik misafir değil. Araştırma yapmak için geldiler... Uluslararası bir temizlik-kişisel bakım firmasının çok şeker ürün müdürleri geldi. Dört kişiydiler... Bir tanesi en şirin olanlarıydı... (O kendini bilir :)) Her birinin ürün grubu farklıydı... İşim gereği bunca zaman araştıran tarafta olan ben, galiba ilk defa araştırılan taraf oldum. Çok hoşuma gitti. Konu da güzel tabi... Çünkü ben markete girdiğimde en çok kırtasiye, temizlik ve kişisel bakım reyonlarında zaman harcarım. Çok zevk alırım... Her birisi sorularını sordu. Sohbet ortamı eşliğinde ürünler, markalar, reklamlar, öneriler, şikayetler, yeni fikirler fırtınası eşliğinde geçti saatler...
Ben çalışırken focus gruplara çok önem verirdim. Mutlaka her birisini izlerdim. Tüketicinin ağzından duymak, onun tepkisini anında görmek gibisi yoktur. Bu ise tam olarak derinlemesine görüşme... Bu yöntemi yaklaşık 2 yıldır uyguluyorlarmış... Bazen basit fikirlerden, ne büyük projeler çıkar... Bu firmayı gerçekten kutluyorum. Bence çok güzel bir uygulama başlatmışlar, en önemlisi sürdürmüşler... Demek ki şirketin her kademesinde değer bulan bir iş yapılıyor.. Ki sürdürülüyor... Tebrikler...

Hiç yorum yok: