9 Aralık 2006

Papa ve Anıtkabir

Bana paranoyak da diyebilirsiniz artık... Kendimi bazen Mel Gibson'un filmindeki komplo manyağı gibi hissediyorum. Türkiye'de olanları izlediğinizde kafa yormaya kalkışınca beyin kapasitemin sınırları yetmiyor... Ya müthiş bir zekanın ürünü stratajik hamleler ya da öylesine günlük, çalakalem adımlar...
Papa Türkiye'ye geldi. Konusuna iyi çalışmış. Maaşallah uçaktan iner inmez Atatürk'e övgülerle başladı ve bizi can evimizden yakaladı. Papa'ya sempati duyamayan ben bile biraz yumuşadım. Anlatmak istediğim konu bu değil gerçi...
Anıtkabir ziyareti yaptı ve TRT skandalı patlak verdi. Hani sabit kamera vardı da, durulacak tören yerlerinin ayarlanmasına rağmen Anıtkabir'de Papa görüntülenemedi de. Öndeki subay Papa görüntüsünü engelledi de. Vay TRT nasıl oldu da bu görüntü böyle hatalı yapıldı da, bütün dünyaya servis yapan tek kanal TRT görüntülerinde Papa yeralamadı da... Vah vah.. TRT tarihi bir hata yaptı falan filan...
İşte ben buna inanmıyorum. İnanasım gelmiyor daha doğrusu... Anıtkabir'de tek kamera olacak, onu da sabitleyeceksin. Bu yıllardır yaptığın bir iş olacak. Anıtkabir'de yıllardır görüntü almasını bileceksin, İkinci bir kamera olmayacak, olan kamera hareket ettirilmeyecek, görüntü yönetmeni olmayacak ya da olacak uyarmayacak...
Bütün bu olasılıkların ardarda gelebileceğine inanmıyorum ben.
Bence koskoca Papa, katoliklerin hata yapmadığına inandığı, özür dilemeyen, büyük ruhani liderleri, bizim EN BÜYÜK VE ÖLÜMSÜZ LİDERİMİZ, BÜYÜK İNSAN, BÜYÜK DEHA ATATÜRK'ÜMÜZ önünde görüntülenmek mi istemedi acaba?

Dedim ya kendimi Mel Gibson'un filmindeki karakter gibi hissediyorum artık...

Hiç yorum yok: