17 Aralık 2006

Fırında güveç...

Çok kolay çok...
Hemen itiraz etmeyin...
Annem Şirince'ye (İzmir-Selçuk'ta gerçekten adı gibi şirin bir yer) gittiğinde bana güveç hediye getirmişti... O tarihten beri elimden düşmez. Ufak göründüğüne bakmayın, 4 kişilik yemek çıkıyor... Neyse ben tarifime geçeyim.
Güveci alın.
Önce bir büyük baş soğanı dörde bölün kalın kalın doğrayın. (Ben bu şekilde doğramaya "hart hart" diyorum.)
Kuşbaşı halde tavuk etini içine koyun.
Üzerine tuz, karabiber, doğranmış bol sarımsak ekleyin.
Soya sosunuz varsa bolca koyun.
Bir orta boy patatesi küp küp doğrayın.
Zeytinyağ gezdirin. Karıştırın.
Kabuğunu soyduğunuz domates dilimleriyle üzerini örtün.
Önce kısık ateşte 10-15 dk pişirin. Sonra 180-200'C fırına koyun...
Eğer, biraz daha lezzet diyorsanız domateslerin üzerine küçük küçük tereyağ parçaları koyabilirdiniz.
Domateslerin kavrulma aşamasından piştiğini anlarsınız...
Afiyet olsun...
Çok kolay, çok pratik, çok lezzetli...

1 yorum:

Adsız dedi ki...

aynı yemeği düdüklüde yapsak sağlıklı olma ve lezzetli olma açısından ne olur acaba ? Bana daha az lezzetli olur ama daha sağlıklı olur gibi geliyor.. Aynı Pınar ürünleri gibi. Daha az lezzetli ama daha hijyenik ve daha sağlıklı ?.. SİMGE