10 Aralık 2006

Kanaltürk gecesi

Dün akşam Kanaltürk'te kuruluş yıldönümü yemeğinin banttan yayını vardı.
Tek kelimeyle çok güzeldi. (Bu iki kelime oldu farkındayım:)
Erol Evgin "Mustafa Kemal'i gördüm düşümde" adlı bir gösteri sundu. Muhteşem şarkılar ve aralarına serpiştirilmiş çok güzel Atatürk anıları...
Arkasından Emel Sayın çıktı..
Türk Sanat Müziği söyledi ve ben hepsine eşlik edebildim. (Fatih'in kulakları ne durumda bilmiyorum şimdi. Çünkü sesim sıtma görmemiş cinsinden, cıyak cıyak) Hemen annemi aradım "seyret" diye ki zaten seyrediyormuş...
Ben "dertliyim ruhuma hicranımı" şarkısının iki makamlı olduğunu biliyordum... Bu şarkı gibi pek çok "leyla" şarkısı olduğunu da...
"İntizar"ın sözlerini de... Sözlerinin Faruk Nafiz Çamlibel'e ait olduğunu da...
En sevdiğim şarkı "Kalamış"ı hem Emel Sayın, hem de Erol Evgin söylemesin mi!
Çile bülbülüm çile...
Uzun ince bir yoldayım...
Bir sürü güzel şarkı...

Ben bu şarkıları nereden mi biliyorum?
Ben çocukken annemle karşılıklı şarkı söylerdik, şarkı tutardık. Annemin sesi güzel, benim ki milli felaketti. Dün akşam söylenen şarkıların hepsi, çocukken annemle tuttuğumuz, söylediğimiz şarkılardı... Ve O'nun verdiği, kulağımda kalan bilgiler...
Dün akşam hem "Cumhuriyet Balosu" tadında düzenlenen kutlamayı izlemekten, hem de çocukluğuma dönmekten çok mutlu oldum...


Hiç yorum yok: