9 Aralık 2006

Her gün ayrı karar...

Üşenmedim son günlerdeki br olayın tarihsel gelişimine baktım. Cümle biraz havalı oldu farkındayım ama öyle derin tarihi araştırma falan değil yaptığım... Haddim değil zaten de... Ben sadece bizi yönetenlerin ne sıklıkta karar değiştirebildiğine son günlerden bir örnek vereyim dedim... Bunun gibi çooookkkk örnek var, biraz hafızalar yoklansa neler çıkar kimbilir... Mesela son bomba Kıbrıs konusu... B planı, C planı falan dendi. Kimse bizden taviz alamaz dendi. Toplantıya kadar bekleyeceğiz dendi. Dendi de dendi. Sonra birdenbire biz açarız oldu... Anlamış değilim... Bunlar beni aşan konular. Devlet büyükleri düşünümştür tabi ki...
Neyse ben konuma döneyim...

Mesela Papa ziyaretini ele alalım... Gelişi tam tamına 1 yıl önceden belli. Günü, saati, yeri herşeyi... Bu ziyaret resmi bir ziyaret...
Resmi ziyaret olunca ve bu kadar üst düzey olunca karşılıklı programlar belli olur herhalde. Bu komşu teyzenin "evdeysen bi kahveye gelicem ayol" demesi değil ki... Öyle 1 saatin içinde kapı çalınsın...
Neyse ne dedik 1 yıl önceden belli bir resmi ziyaret...
  1. Tarih 24 Kasım 2006, Milliyet Gazetesi: "Papa için zirve iptal edilemez. Başbakan Erdoğan, 'Papa geliyor diye Riga zirvesi ile oynayamayız. Dünyanın devlet ve hükümet başkanları katılacak, çoğuyla görüşme fırsatı bulacağız" dedi.
  2. Tarih 24 Kasım 2006, Hürriyet Gazetesi: "Erdoğan: Vatikan davet ederse Papa ile görüşürüm."
  3. Tarih 26 Kasım 2006, Hürriyet Gazetesi: "Gül: Başbakan büyük bir ihtimalle Papa ile görüşecek"
  4. Tarih 27 Kasım 2006, Milliyet Gazetesi: "Erdoğan havaalanında görüşebilir."
Nasıl ifade edebilmiş miyim düşündüklerimi?

Hiç yorum yok: