24 Aralık 2006

Görünmeyen kolonlar!

Leo Buscaglia'nın çok kitabını okuduk gençliğimizde...
Benim meşhur deftere beğendiğim sözlerini yazmışım elbette...
91 ya da 92 yıllarında...

Şimdi onları paylaşmak istiyorum...
Hayata pozitif değer yükleyen ufak ama önemli öneriler bunlar...
İlişkilerimizdeki elle tutulup, gözle görülmeyen ama çatıyı ayakta tutan kolonlar...

* Gülmek, aptal gibi görünme riskini göze almaktır. Eee ne olur peki? Aptallar çok eğlenirler.

* Ağlamak, duygusal olarak nitelendirilme riskini göze almaktır. Elbette duygusalım. Çok da hoşuma gidiyor bu!

* Bir başkasına elini uzatmak, bağlılık riskini göze almaktır. Kim bağlılık riskini göze alıyor? Ben bağlı olmak istiyorum.

* Duyguları açıklamak, gerçek kişiliğinizi gösterme riskini göze almaktır. Gösterecek başka neyim var ki?

* Sevmek, karşılığında sevilmeme riskini göze almaktır. Ben karşılığında sevilmek amacıyla sevmem.

* Yaşamak, ölme riskini göze almaktır. Ben hazırım buna.

* Beni sevdiğini sözlerinle, hareketlerinle ve jestlerinle sık sık göster. Bunu bildiğimi varsayma. Buna karşı utanç belirtileri gösterebilir ve gereksinimim olmadığını söyleyebilirim. Bu tepkilerime inanma ve ne olursa olsun beni sevdiğini söyle.

* İyi yaptığım işler için bana kompliman yap. Başarısız olduğumda beni aşağılama, tersine bana güven ver. Olumlu takviye ve işimi takdir etmeler, başarılarımın yinelenmesini garanti eder.

* Moralin bozuk, kendini yalnız ve yanlış anlaşılmış duyumsuyorsan bunları bana söyle. Seni rahatlatma gücüne sahip olduğumu bilmek beni kuvvetlendirecektir. Dile getirilmemiş duyumsamalar yıkıcı olabilirler. Unutma, seni sevmeme karşın her zaman senin aklındakileri okuyamam.

* Neşe dolu fikir ve duyumsamalarını bana söyle. İlişkimize canlılık getirecektir. Yaşgünü dışındaki günleri, özel sevgili günlerini kutlamak çok güzeldir. Nedeni olmaksızın sevgi hediyeleri ver ve mutluluğunu dile getir.

* Bana böyle karşılıklar verdiğinde kendimi öyle güçlü duyumsarım ki, günümün geri kalanında seni görmeden de güçlü olurum.

* Gördüklerimin ya da duyumsadıklarımın önemsiz ya da gerçek dışı olduklarını söyleyerek benim benliğimi geçersiz duruma düşürme. Görüyor ya da duyumsuyorsam bunlar benim deneyimlerimdir. Ve bu yüzden, bana göre önemli ve gerçeklerdir.

* Bana dokun. Beni tut. beni kucakla. Fiziksel varlığım sevgi dolu olan bu sözsüz iletişimle daha bir canlılık kazanacaktır.

* Suskunluklarıma saygı göster. Sorunlarıma, yaratıcılığıma ve ruhsal gereksinimlerime seçenekler çoğu kez sessizlik anlarımda sezinlenirler.

* Bana değer verdiğini başkalarına göster. Sevgimizin başkaları önünde onaylanışı beni özel biri olarak gururlandırır. İlişkimizin güzel oluşunu başkalarıyla paylaşmak iyi olur.

* Yalnızca dürüstlük güvence duyumsamamıza yardımcı olur. Yalnıca dürüstlük, uzun sürecek ilişkilerimiz için gerekli olan güveni bize getirebilir. Bazen acılı da olmasına karşın yalnızca dürüstlük, birleşme ve birlikte gelişip olgunlaşmamız için güvenli çevreyi oluşturur.

Hiç yorum yok: