17 Aralık 2006

Ak Emeklilik

".......
Biz hep aynı kalacağız.
Her zaman güçlü, güvenilir ve dimdik ayakta.
........"

Bu sözler Akemeklilik reklam filminden ve radyo spotundan bir bölüm.
Bana göre hayatta herşey değişecek ama Akemeklilik hep ayakta, güçlü kalacak konsepti işlenmiş.
Bu güzel bir konsept ama söyleyişde hata var...
Tabi kesinlikle bana göre...
Bu reklamın senaryosu ve storyboardı bana gelseydi, ilk yapacağım iş "Biz hep aynı kalacağız" sözünün üzerini çizmek olurdu. Ben çalışırken reklam senaryolarını hep böyle inceledim. Bütünü görerek. Detaylar önemlidir ama bazen çok havalı gördüğünüz bir cümle, bütünün ifadesini istemediğiniz yerlere götürür.
Bu reklama dönersek eğer...Neden?

Verilmek istenen mesaj her zaman güçlü, dimdik kalacak olması. Her zaman güvenilen, değerinden kaybetmeyen, her zaman kendini geliştirdiği için, herşey değişirken o da gelişen dolayısıyla her yeni ortama ayak uydurabilen olması. Bu ifadeyi zaten "Her zaman güçlü, güvenilir ve dimdik ayakta" cümlesi gayet iyi veriyor. Öncesindeki 'biz hep aynı kalacağız' cümlesi bu ifadeyi pekiştirmekten öte değerini küçültüyor. Çünkü, 'biz hep aynı kalacağız' demek bu konseptte olumsuzluğu çağrıştırıyor.


Hiç yorum yok: