9 Ocak 2007

çift kaşarlı tost

İstanbul'a gelirken Susurluk'ta mola verdik tabi ki...
Kaşarlı tostumu yedim...
Yanında ayran...
Kaşarı nereye koysan lezzet verir zaten...
Çift kaşarlıysa üstelik "yeme de yanında yat" olur...


Bayramda siyasetin kaşar muhabbeti yapıldı önemli ağızlardan! Bu yazıyı yazmakta geciktim... Yazım gecikmiş olabilir, ama duygularım her dem tazedir...
Terimler literatürümüze "kaşarlı kadrolaşma" eklendi... RTE'nin dediklerini linki tıklayarak okuyabilirsiniz. Yaşım az değil ama hayatımda CHP'nin uzun soluklu iktidarını hatırlamıyorum. Ne yazık ki benden önce yaşanmış güzellikler... Şimdi varsa yoksa sağ liderler ve hep aynı isimler...
Konumuza dönüyorum ve "kaşarlı kadrolaşma" lafını kendime göre yorumluyorum.
Bizim sistemimizde güçler dengesini ne oluşturur?
* Yasama-Yürütme-Yargı

Bugünkü yürütme kadrosunun icraatları karşısında cumhuriyet ve milli değerleri koruyan kurumlar nelerdir?
* Cumhurbaşkanlığı
* Anayasa Mahkemesi
* Danıştay
* TSK
Bana göre en önemlileri bunlardır.
Bu kurumlarda yürütmenin icraatlarını denetleme/onaylama/onaylamama yetkisi var mı? Evet
Bu kurumlar cumhuriyet sisteminin kurumları mı? Evet
Bu kurumun başındakileri değiştirebildiler mi? Hayır

Yani CHP kadrolaşması denen şey aslında "Cumhuriyet kadrolaşması"...
Aslında bu terimin özü, CHP'nin kuruluş günlerine, cumhuriyetin kurum sisteminin oluşturulmasına kadar
geriye gitmektedir.

Hal böyle olunca "kaşarlı kadrolaşma" az gelir bana... "Çift kaşarlı kadrolaşma" isterim ben...



Hiç yorum yok: