28 Şubat 2007

Türkiye tanıtım filmi

Türkiye'nin tanıtım filmi CNN ve BBC World'de yayınlanmaya başlamış. Film önceki görüntülerin mixajı gibi geldi bana... Müziği etkileyici bulmadım. Packshot "welcome home" ile bitiyor. Bu film bu sloganla örtüşmüyor. Çok ezbere yapılmış gibi geldi... Welcome home dediğinizde insanın duygularını ateşleyecek ne vaad veriyorsunuz? Beni gerçekten evimde hissetmemi sağlayacak hangi unsuru öne çıkartıyorsunuz? Bu güzel ve güçlü bir vaat ama buna ulaşan ne duygusal fayda var, ne de rasyonel fayda...
Eğer "welcome home" diyorsanız insan öğesini koyacaksınız. Sadece Zeugma mozaiklerine geçiş için bir kızın yüzünü koymak yeterli değil. Bizim misafirperverliğimizi koyacaksınız, yemeklerimizi koyacaksınız, lezzeti ıskalamayacaksınız... Bunlar olmadan welcome home öyle havada eğreti kalır...
Ya da bunu kampanyanın çatısı gibi düşünüp alt mesajları açan başka filmler hazırlayıp yayınlayacaksınız. Birbiriyle entegre çalışacak...
Ben bizim tanıtım filmlerimizi bu açıdan mesaj kalabalığı had safhada olan, ziyan edilmiş çalışmalar olarak görüyorum. Profesyonel yaklaşmadan herşeyi gösterelimle ortaya etkisi yüksek, işe yarar çalışmalar çıkmıyor...
Uyumayalım arkadaşlar! Uyumayalım!

Hiç yorum yok: