30 Temmuz 2006

Altınova'daydım...


Haftasonu Altınova'daydım. (Ayvalık). Otobüsten indim, Asu (Asuman Ablam) karşıladı beni... Arabaya bindik, sitelere gittik... Uçsuz bucaksız ovalar... Gözalabildiğine... Yemyeşil... Toprak çok verimli olduğu için ALTINOVA denmiş zaten... 30 yıllık hatıralar var...
30 yıl önce sadece 2 site vardı koskoca sahilde... Biri bizimki... Heryer tarlaydı... Artezyenlerden su dere gibi fışkırırdı... Çeşmelerden, hortumlardan kana kana su içerdik. (Şimdi eve şişe su alınıyor.).. Kumsal inanılmaz genişti... (Neredeyse yarı yarıya küçülmüş, deniz almış kumsalı. Görünce çok şaşırdım.) Okullar kapandı mı soluğu Altınova'da alırdık... Kuzenler, arkadaşlar.. Herkesin kendi yaşıt grubu vardı... Denize girerdik, üşüyünce çıkıp kumlara yatardık. Isınır tekrar denize koşardık. Bu sefer de mayomuzun içine giren kumları temizlerdik... Rüzgar denizden esti mi yükselen dalgalara balıklama atlamak süper olurdu... Karadan eserse de deniz dümdüz olur ama kıyıda ne varsa denize uçardı...
Çok ilerde sal vardı. Onun ilerisinde de "beyaz ada" dediğimiz, çok açıkta ama ayaklarımızın bastığı bir yer...
Doğru düzgün güneş kremi bile sürmezdik... Bu yüzden benim çillerim bir kat daha fazla.. Hem de annem korumamı söylemesine rağmen, inadımdan yüzümü yara yaparak...
Akşamları soğuk olurdu... Kazaksız dışarı çıkılmazdı... Gazinomuz vardı. (Hala var. Hala adı gazino) Tavla, okey, king falan orada dönerdi... Disco 85'imiz vardı... Sonra yaşımız büyüyünce Ayvalık'a açılmaya başlamıştık... Ohhhh Ayvalık Tostu. Yani Avşar Tostu... Yok böyle güzel tost... Ama ben bu sefer yiyemedim. Annemin güzel yemeklerinden sıra gelmedi ki... Immmmm, tost nefis olur... Meraklısı mutlaka Ayvalık'a gidince yesin...
Ben 5-6 yaşındaydım Altınova'ya ilk gittiğimizde... Nesiller büyümüş.. Benim yaşıtlarımın kocaman çocukları var artık... Ama Altınova'yı özlemişim bu sefer... Mehtap bizim balkondan öyle güzel görünür ki... Bu sefer denk gelmedi...
Komşularmızı, arkadaşlarımın annelerini, arkadaşları, kuzenleri herkesi gördük... Haftasonu çok güzeldi... Annemin yemekleri yine harikaydı.. Hatta ablamla bana yemek de verdi... Biz hala ufağız ya... Ondan :)) Sarmalar harikaydı, hünkar beğendi, köfte... Valla çok güzel bir haftasonuydu... Ama kocam evdeydi, çalıştı, gelemedi... Biz de anne-kızlar keyif yaptık...

Hiç yorum yok: