28 Temmuz 2007

Yeni düzene alışmak

Alışmalı mıyız?
Ben bu sorunun cevabını bilemiyorum.
Ruhum asla diyor...
Ama kurulmuş düzeni nasıl değiştireceğiz? Gücümüz yetecek mi? Son okuduğum kitaplar uzun yıllardan beri planların ince ince yazıldığını ve gayet güzel uygulandığını gösteriyor. Biz ise tam uyandığımızı sandığımız anda, tamam bu iş buraya kadar dediğimiz anda... Önümüzdeki duvar biraz daha yükseldi...

Ülkemizde ismini vermeyeceğim bir üniversitede tarih dersi şöyle okutuluyormuş. Çocuklar karşılaştırmalı öğrensin, muhakeme yapsın, her yönüyle bilsin isteniyor. Çok güzel bir yöntem. Çocuğa her iki yönü ver seçimini kendi yapsın... Koyun olmasınlar... Bana da çok mantıklı geldi sistem...
Ama dersin konusuna ve sonuçlarını duyunca -afedersiniz O-HA falan oldum- Atatürk ve Enver Paşa karşılaştırması... Biri bizi Alman'lara teslim etmiş, Sarıkamış'ta maceraya atılmış, sonra Rusya'ya kaçmış, Atatürk'ün terfilerini geciktirmiş, İstanbul'dan uzaklaştırmış, nerede olduğu belli olmayan dağılmış bir tümeni vermiş bir adam... Diğeri yoktan vareden bir lider. Bana göre bunlar karşılaştırılacak liderler değil ya... Hadi diyelim ki yanlı bakıyorum, penceremi açmam lazım. Ama Atatürk'ün bir faşist, liderliği ele geçirmek için herşeyi yapan bir otoriter olduğunun anlatılması benim pencereleri biraz sallıyor...
Yani bu ve bunun gibi eğitim yerlerindeki çocuklar yani biz neler öğreniyoruz. Ve bu ülkeyi neler bekliyor... Bu kafalarla bir gün dip dalga gelir mi ödüm kopuyor...

Hiç yorum yok: